www.tyden.cz - Miluješ mě opravdu? Tak mi půjč milion!

15.07.2011 11:52

Že půjčky mohou člověka dovést až k osobnímu bankrotu, to se ví. Ale pozor, nejen ty, které si bereme! Smutnými oběťmi jsou i ti, kteří se až na dno dostali proto, že chtěli pomoct svým blízkým. Miluješ mě? Tak mi půjč milion!

Podle údajů České národní banky se v květnu vyšplhala zadluženost českých domácností u finančních institucí na 1,072 bilionu korun. Za poslední rok tak vzrostla zhruba o 68 miliard. Na všechno ale statistiky nemáme. Co peníze, které nám půjčil kamarád, milenka, soused nebo Vojta Vomáčka? "Určitě se bude řádově jednat minimálně o stamiliony. Zatím jsme se setkali jen se špičkou ledovce," říká právník Rostislav Kovář z Právní poradny věřitele. "Průměrná částka ‚soukromé‘ pohledávky je překvapivě vysoká, a sice 280 tisíc korun. Nejběžněji se však setkáváme s částkami od 40 do 100 tisíc korun," pokračuje.

více: www.tyden.cz/rubriky/byznys/osobni-finance/milujes-me-opravdu-tak-mi-pujc-milion_206499.html