Splácím bydlení za svého „kamaráda“ a sám žiju v podnájmu - příběh Jiřího v sekci PŘÍBĚHY Z PORADNY

17.08.2010 10:16

„Věřitelem jsem se stal velmi rychle a nečekaně, stačilo podepsat ručení na kamarádovu půjčku ve výši 1,2 milionu. V tu chvíli mě vůbec nenapadlo, že tento dluh nakonec zaplatím já. Po prvních šesti splátkách se kamarádovi nechtělo dál hradit bance pravidelné platby, takže je peněžní ústav začal vymáhat po mně. Finální částka se nakonec i s úroky vyšplhala do výše přes dva miliony korun. Deset let neměl pořádnou dovolenou, a přestože mi brzy bude 40 let, dosud bydlím v pronajatém bytě, jezdím starým autem a ke všemu moji přítelkyni po šesti společných letech přestalo bavit neustálé šetření a splácení cizích dluhů, takže jsem zůstal sám. Už dávno jsem přestal věřit tomu, že peníze získám zpět po dobrém a odhodlal jsem se k vymáhání svého dluhu soudní cestou. Tato bolestivá osobní zkušenost mě přesvědčila o tom, že kde jde o peníze, obvykle už není místo pro kamarády.“