Datum: 11.02.2013

Vložil: Darina

Titulek: neoprávněná faktura

Dobrý den.
V červnu 2011 jsem podepsala smlouvu na změnu dodavatele elektřiny do bytu (České Energetické centrum jih). Elektřina mi měla být dodávána od 1.11.201. Jenže jsem se nečekaně přestěhovala a od 1.10.2011 bydlím jinde. V říjnu 2011 ještě před zahájením poskytování elektřiny od nového dodavatele do předchozího bytu jsem písemně formou e-mailu tuto smlouvu z důvodu stěhování vypověděla a tento e-mail mi byl následně potvrzen Energetickým Centrem (dále jen EC) přečtením…Protože jsem bydlela už od 1.10.2011 na jiném bydlišti a tam si udělala smlouvu s ČEZ, byla tímto stará smlouva s Energetickým centrem zbytečná a nesmyslná. Od 1.10.2011 (měsíc před zahájení poskytování elektřiny od EC tam již bydlel nový nájemník či majitel bytu…nevím koho on si tam smluvně domluvil za poskytovatele elektřiny…s těmito lidmi se neznám….Myslím, že se mě to již netýká když jsem tam již nebydlela a nemohla jsem tudíž spotřebovat elektřinu z tohoto odběrného místa odebírat…
Tento poskytovatel elektřiny (EC) si nárokuje zaplacení měsíční zálohy 750 Kč ,i když jsem e-mailem ještě před zahájením smlouvu vypověděla…
Tuto složenku jsem jim neuznala a podala to jako reklamaci…. v zákonné lhůtě 30. dní tato reklamace nebyla vyřízena, jen poslali dopis s prosbou o prodloužení lhůty na vyřízení reklamace…tuto prodlouženou lhůtu jsem jim nepotvrdila ani nepovolila… reklamaci samozřejmě neuznali…
V lednu 2012 (3 měsíce po mnou písemně vypovězenou smlouvou) přišel dopis s návodem, jak se vyřizuje reklamace)..toto jsem tedy podle jejich návodu udělala…až po několika týdnech mi potvrdili ukončení smlouvy.
Následně poslali upomínku, opět jsem jim doložila vše o tom, že od 1.10.2011 už bydlím jinde, nové smlouvy, z právního oddělení z bytového podniku podnikovým právníkem podepsaný dokument o jiném bydlišti atd….
Na toto reagovalo opět dopisem, že faktura je oprávněná a že to mám zaplatit. Minulý týden přišli složenky již z vymáhací agentury Transcom a částka je již navýšena na 2098 Kč…
Prosím o radu…může si poskytovatel nárokovat peníze za elektřinu, kterou jsem prokazatelně nemohla spotřebovat (již měsíc v odběrném místě bydlel někdo jiný)…když jsem mu ještě před zahájením poskytování elektřiny smlouvu písemně s uvedením důvodu vypověděla? Může chtít poskytovatel zaplatit za elektřinu, kterou jsem neodebrala? Schválně 3 měsíce nereagovali na mou výpověď smlouvy? Jak se mám k tomu postavit? Mám to řešit soudně s právníkem?
Stručné shrnutí:
- 15.6.2011 podepsaná smlouva
- 1.10.2011 bydlím jinde, odebírám elektřinu z jiného odběrného místa od ČEZ
- 26.10.2011 výpověď smlouvy formou e-mailu ještě před zahájením dodávání elektřiny od EC, e-mail byl potvrzen přečtením ze strany EC
- 1.11.2011 mělo být zahájeno dodávání elektřiny do předešlého bytu od nového dodavatele (EC), již měsíc v tomto odběrném místě bydlí někdo jiný
- Leden 2012 jsem reklamovala složenku na 750 Kč, do 30. dní nebyla reklamace vyřízena
- Únor 2012 potvrdili výpověď a zrušení smlouvy, následně poslali upomínky, které jsem jim písemně neuznala
- Únor 2013 přišly složenky od vymáhací agentury k zaplacení 2098 Kč..zde bylo doúčtováno zaslání upomínek a náklady na vymáhání..

Děkuji za pomoc…D. Pysková

Přidat nový příspěvek